Jo nu ska jag berätta en läskig sak som hände mig igår. Jag var i Lunden och hämtade ut Agent blå-affischer dom hade kommit till fel postombud. När jag promenerade hemåt så flög en fiskmås nästan in i mig. Jag blev väldigt förvånad och hoppade till. Den var supernära verkligen. Och sen kom den en gång till. Sen fortsatte den dyka mot mig säkert 20 gånger. Det var väldigt obehagligt. Jag fick ta skydd inne på Lejonet och Björnen, den gav inte upp, jag småsprang med affischpaketet som skydd över huvudet säkert hundra meter medan den bara fortsatte. Vilken idiot. På kvällen messade Linn och sa att samma sak hade hänt henne, fast en kråka tror jag det var då, på kyrkogården. Dom har ungar nu och är lite galna. Men dom är ju också väldigt pucklade. Jag gick ju förbi fågelns bo antagligen, och då fattar man ju att den vill försvara sig. Men att den fortsätter fastän jag är på väg bort från boet. Idiotjävel. Jag pratade med Emma och Björn om det här också, och nu messade Emma och sa att hon hade blivit attackerad av en mås utanför Lejonet och Björnen också. Hatar måsar. Fy fan.

Kommentera

