Henrik var bra också!

Såhär är mina betyg på dom olika medlemmarna:

Henrik: 10/10. Han är ju bäst i världen.
Theo: 10/10. Fan vad jag är glad att han är med!
Henning: 10/10. Han tillför mycket och är häftig som vanligt. Jag älskar Henning.
Joel: 7/10. Inget att klaga på egentligen, han tillför inget egentligen, men sköter sig bra. Han är det jag vill ha av en basist i Henriks band, han spelar som han ska och tar inte för mycket plats.
Mattias (så heter han va, gitarristen?): 4/10. Gud vilket tråkigt gitarrspel och tråkiga solon och så. Att dessutom fucka upp introt till Whirlwind, inte en utan nästan två gånger, det funkar inte. Det hade varit helt lugnt om det var BD, men att dom så rutinerad gitarrist, på Gröna Lund, med gage på ett par hundra tusen, det funkar inte. Jag blev bara irriterad.
Trummisen, vet inte riktigt vad han heter, men det är han från Caesars va?: 2/10. Jag brukar inte störa mig så mycket på dåliga trummisar, jag kan tycka det är rätt gött ibland, men här förstörde det så himla mycket. Otroligt torrt och tråkigt trumspel verkligen. Pop-Lars är ju en fantastisk trummis, och det är svårt att inte jämföra med  honom när det är BD-låtar och så såklart. Dessutom är det ständiga tempoförändringar, en del låtar är bra i introt och sen i refrängen så blir det helt plötsligt alldeles för snabbt. Bandet behöver ju hänga på men man märker att t ex Theo och Henrik tycker att det går för snabbt på vissa låtar. Och ibland sackar han istället, går långsammare och långsammare. Återigen, för en såpass rutinerad musiker är det inte okej att är så.

Sen tycker jag att det var väldigt tråkig publik, och väldigt tråkigt ställe. En fjantig nöjespark i dagsljus, det är fel forum. Men mest av allt blev jag bara väldigt väldigt glad av att se Henrik på scen igen. Jag älskar ju honom av hela mitt hjärta, och har gjort i över halva mitt liv. Det var också tusen poäng att han körde Happy people never fantasize.

Överlag var det väldigt bra. Bra låtval också. Ser fram emot Liseberg!

2 svar to “”

  1. joel Says:

    Jag får tacka för en tänkvärd och välskriven recension. Som jag har väntat!

Kommentera

