Jag funderar lite på vad jag ska göra i livet. Jag har senaste veckorna tänkt mer och mer på att det kanske är dags att lägga ner Luxury. Inte just nu, men om typ ett år eller så. Jag vet bara inte riktigt vad jag skulle göra istället. Samtidigt vill jag inte att det ska vara ett argument för att köra vidare med Luxury. Och jag tycker fortfarande att det är kul, bara inte lika kul. Och därmed blir det kanske inte lika bra heller, och det vill jag inte ska hända.

Ett alternativ jag funderar en del på är om jag skulle ta typ ett år ledigt om jag skulle lägga ner. Eller ett halvår. Försöka att inte jobba något alls, utan resa och lite sånt istället. Jag har lite sparpengar och skulle nog klara att vara ledig ett år ekonomiskt. Samtidigt har jag också tusen olika idéer på vad jag skulle vilja göra, men dom allra flesta idéerna är inget jag vill jobba med på lång sikt, utan det allra roligaste vore att jobba i projektform tycker jag. Att man är med och startar upp något med några andra, och så efter ett år eller hur lång tid det nu kan ta att bygga upp dom olika grejerna jag har idéer på, så är man inte med längre, utan dom andra som varit med och startat det kör vidare själva. Det är nog mitt drömjobb, att komma på idéer och vara med och försöka få igång dom verksamheterna, och sen går man vidare på nästa grej. Men det är ju också svårt, då ska man hitta massa folk hela tiden som är kul att jobba med och som vill dra igång någon verksamhet och som vill köra på mina idéer (men blanda in sina egna också såklart), och sen ta över helt och driva vidare det själva. Men det hade nog varit det roligaste jag kan tänka mig, och något som jag gärna hade jobbat med hela livet.

 

 

Kommentera

