Jag önskar att dessa matställen kunde öppna i närheten av mig:

  • ett riktigt bra sushiställe, som också ska ha riktigt goda dumplings
  • en riktigt bra kolgrill

Jag tar en liten paus här, märker att jag nog kommer skriva riktigt bra på alla, så jag skiter i det, och skriver bara vilken mat dom ska ha, så kan ni tänka att allt är riktigt bra.

  • tacos. Gärna en lite food truck bara, den kan stå uppe vid Härlanda-hållplatsen, den får gärna ha öppet dygnet runt
  • hummus. Ett ställe dit man kan gå och äta hummus och massa goa grejer till. Dom måste ha öl också. Det behövs inte på t ex sushin och kolgrillen. Eller, det beror på hur bra dumplings sushistället har. Har dom riktigt riktigt bra dumplings så får dom gärna ha öl också.
  • piroger. Ett gött ställe med jävligt nice piroger.
  • vietnamesiskt ställe
  • thai
  • ramen
  • soppa
  • pasta
  • husman. Och ingen sån tråkig Tullen-husman, det är så jävla tråkigt. Åh vad det är tråkigt att äta på Tullen! Eller, häromdagen åt jag en Havets Wallenbergare där som var helt okej, men i övrigt är det verkligen görtråkigt att äta där. Jag vill ha bra och god och väldigt traditionell husmans. Köttbullar och så. Men allra helst vill jag ha en bra kålpudding. Älskar kålpudding.

Hade dom ställena öppnat nära mig så hade jag blivit jätteglad. Har säkert glömt ett gäng som jag sjukt gärna vill ha, men det här hade varit en bra start iaf.

Kommentera

