Jag fikar verkligen aldrig längre, tycker det är en rätt meningslös grej överlag. Men på gymnasiet gjorde jag såklart det, jättemycket. Och det gör att jag har en bild av att det är 2002-priser på kaféer. Och dessutom gick jag väl säkert till dom allra billigaste då också. Så jag tänker att en baguette kostar typ 30 spänn, en fralla kanske 12 och en kopp te kanske 15. Men så är det ju verkligen inte längre. Idag köpte jag en bagel och en Ramlösa. 96 spänn. När jag gick i ettan kunde vi ta upp ett helt bord på Java i fem timmar där hela sällskapets totala konsumtion kanske kom upp i 60 spänn eller nåt sånt. Det var ju iofs för att ingen hade några pengar, så någon köpte en torr kärleksmums för en tia och någon annan en kaffe. Sen efter en timme när dom sa att om vi ska sitta längre så får vi köpa något mer, så gick någon om köpte något mer för 10-20 kronor. Inte konstigt att Java konkade.

Kommentera

