Fick ett mail från ett band nu. Jag blir nästan förbannad över hur korkad dom tror att jag är. Dom sålde in sig med att på bara ett par veckor hade dom fått typ 8000 följare på Instagram och typ lika många på Facebook. Dom länkade också till musiken. På Soundcloud hade dom under 100 plays. Ingen av singlarna hade ens tusen plays på Spotify heller. Det är så uppenbart köpta likes dom har på sociala medier. Varför köper man likes? Vad leder det till? Jag såg en intressant film om det en gång, typ en kvart, där det förklarades hur de enbart var kontraproduktivt med att köpa likes, hur det MINSKAR vad man får ut av det. Men även om man tror att det gör något för en, hur tänker man när man mailar ett skivbolag och inte ens har tusen plays totalt, men säger att man har tiotusentals följare på sociala medier? Tror dom inte att jag ska fatta det eller hur tänker dom? Jag svarar nästan alltid på mail från band men orkar inte ens göra det med det här bandet.

Ett svar to “”

  1. Lalle Says:

    Hej! Söker ni i luxury någon praktikant kanske?

Kommentera

