Ikväll åt jag med Emelie. Vi skulle till Paddan, men jag hade glömt att det är tisdag och därmed quiz, och därmed inga lediga bord och även för hög volym på han som tjötar om brittiska rockband som fanns på 60-, 70- och 80-talen. Så vi gick till Ölkompaniet istället. Jag tycker det är rätt gött där, har bara varit där ett par gånger men det är rätt gött. Åt där för första gången ikväll. Emelie åt en naanpizza, som alltså är ett naanbröd med grejer på. Jag åt en högrevsburger med sötpotatispommes. Emelie var rätt nöjd med sin mat, jag var inte så nöjd. Eller, burger är ju alltid gött, men det kan ju vara mer eller mindre gott. Idag var det mindre gott. Det var verkligen inte en rolig burger. Och pommesen var inte heller en höjdare.

Jag äter ju nästan alltid burger när jag är på Paddan. Jag tycker dom gör den bästa burgern. Jag älskar verkligen den. Men idag hade jag tänkt prova något annat. Jag hade tänkt prova deras pasta med kyckling. Kollade på menyn och den verkar så jävla go. Hade verkligen sett fram emot den, så det blev en himla besvikelse med maten idag. Men jag får prova kycklingen nästa gång istället. Och det var himla skoj att träffa Emelie, så det blev en bra kväll ändå, trots tråkig burger.

Kommentera

