Jag kom att tänka på en rolig grej. När jag var kanske 12 eller nåt sånt, det var precis när mamma och pappa hade separerat, så åkte jag och Linn och Elliot och pappa till Stockholm några dagar på semester. Jag tror det var första gången jag var i Stockholm. Jag var ett väldigt stort fan av Nirvana och Ebba Grön, det var mest det jag lyssnade på då tror jag. Pappa frågade vad vi ville göra i Stockholm, och det enda jag ville göra var att åka till Rågsved, för att se var Ebba Grön kom ifrån. Det var otroligt deppigt såklart. Vi åkte tunnelbana rätt länge och sen var det liksom ett torg vi såg. Sen åkte vi tillbaka till där vi bodde. Eller, vi skulle försöka hitta Oasen, där dom hade lite spelningar i början. Jag var liksom 12 och rätt korkad, jag fattade ju inte att det såklart inte fanns kvar längre. Vi frågade runt en del, men ingen visste var det var. Efter kanske en halvtimme var det någon som sa var det hade varit, men det var ju inget att se då, sommaren 1998, utan det var typ bara en dörr. När vi sett den åkte vi hem.

Kommentera

