Jag har lite dåligt samvete över att jag inte bloggat något om vad som händer i världen, men det känns så hopplöst. Jag vet inte var man ska börja, eller nånting. Det känns bara mer och mer hopplöst för varje dag som går. Jag är ju dock hoppfull inför framtiden, alltså om typ 40-50 år tror jag att det är asnice att bo på jorden och att det är relativt go politik och så, men typ 20 år framåt tror jag bara det kommer bli värre och värre och värre och värre och värre. Det har ju pågått ett bra tag nu, vad är det, kanske 20 år eller nåt sånt, och senaste tio åren har det ju gått åt helvete helt galet fort. Om 20 år kommer det vara sånt helvete överallt verkligen. Eller, det är det ju redan, men det blir ju värre och värre hela tiden. Det är så extremt hopplöst och deprimerande så jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Kommentera

