Jag såg ett avsnitt av Idévärlden på SVT Play nu. Jag är så himla kluven när jag ser såna program, eller hör folk diskutera på ett sånt superakademiskt sätt. Delvis tycker jag det är väldigt spännande och intressant att höra folk som både tänkt igenom frågorna som diskuteras såpass mycket, och har sjukt lång erfarenhet och jättemycket kunskap om det, men samtidigt så tycker jag att det är så jävla elitistiskt och tråkigt, samtalet förs på en nivå som halva sveriges befolkning inte förstår överhuvudtaget, och jag känner bara att jag vill att arbetarklassen ska göra revolution och störta hela jävla skiten.

Kommentera

